[WRO2000@kultura]
[17 Południk]
[Mediacja/Medializacja]
[Program]
[Terminarz i ceny]
[dokumentacja fotograficzna]
Międzynarodowa wystawa, kongres i działania artystyczne poświęcone
przemianom sztuki, kultury i codziennego życia w dobie technologii cyfrowej
WRO2000@kultura, specjalna edycja WRO Międzynarodowego Biennale Sztuki
Mediów, zorganizowane jest dla upamiętnienia Millennium Wrocławia i
trzechsetlecia Uniwersytetu Wrocławskiego.
Wszystkie prezentacje odbywają się w historycznych miejscach w centrum
Wrocławia, w barokowych wnętrzach Gmachu Głównego Uniwersytetu
i w Muzeum Narodowym.
WRO2000@kultura Wystawa 17 Południk 20 listopada - 10 grudnia 2000
Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego (Wieża Matematyczna, poddasza, Sala Banacha)
Yoshiyuki Abe (Japan) & Igor Czerniawski (Polska) Crossmodulation, instalacja, 2000
Laurie Anderson (USA) Handphone Table - Remembering Sound, instalacja, 1978
Studio Azzurro (Włochy) Dove va tutta 'sta gente, dyptyk na szkle, instalacja, 2000
Franz Fischnaller & F.A.B.R.I.cators (Włochy) Tracking the Net, instalacja, 1999
Kirsten Johannsen (Niemcy) Glasen, obiekt video, 1996
Robert Lisek (Polska) Sspear: obliczenia wykonano dzięki pomocy Wrocławskiego Centrum Sieciowo-Komputerowego; instalacja 2000
Mirosław Rogala (Polska/USA) Virtual Sketch #1: "One Speech/One Language", Virtual Sketch #2: "China Wall", detale DIVIDED WE STAND, instalacja, 1997-99
Paul Sermon (U.K.) Telematic Dreaming, instalacja telematyczna, 1993-2000
Jill Scott (Australia/Niemcy) Digital Body Automata, CD-ROM, 1997
Jeffrey Shaw (Australia/Niemcy) Place Ruhr, interaktywna instalacja panoramiczna, 2000
Piotr Wyrzykowski (Polska) Cyborg's Sex Manual 1.1, CD-ROM, 1999-2000
Australian Digital
W Australii, kraju wielkości Europy, "tyrania odległości" od dawna powoduje, że ludzie dobrze orientują się w nowych technologiach komunikacyjnych i komputerowych. Także australijscy artyści i działacze kultury są w międzynarodowej czołówce sztuki nowych mediów. Praca artystów odgrywa decydującą rolę w wyznaczaniu możliwości technologii nowych mediów, o których mówi się, że przetworzą krajobraz kulturalny dwudziestego pierwszego wieku, tak jak w naszym stuleciu zrobiły to film i telewizja. Artyści nowych mediów wnoszą wkład nie tylko w obszar sztuki współczesnej, ale też w sferę nauki i handlu, z włączeniem naukowych wizualizacji, projektowania interaktywnych CD-ROMów, gier rozrywkowych, programów edukacyjnych i stron internetowych. Najważniejszymi postaciami tego obiegu, których prace zyskały międzynarodowy rozgłos, są m.in. Stelarc, Jill Scott oraz cyberfeministyczna grupa VNS Matrix. Australian Digital prezentuje cztery różne prace artystów australijskich: Silent Passages Kylie Robertson, Yanardilyi - Cockatoo Creek Tanami Network, Juvenate stworzona przez Michelle Glaser, Andrew Hutchisona i Marie-Louise Xavier, oraz Stagestruck, wyprodukowana przez The National Institute of Dramatic Art NIDA.
NIDA National Institute of Dramatic Art (Australia) Stagestruck, CD-ROM 1999
Tanami Network (Australia) Yanardilyi - Cocktaoo Creek, CD-ROM 1998
Michelle Glaser (Australia) Juvenate, CD-ROM, 2000
Kylie Robertson (Australia) Silent Passages, CD-ROM, 2000
Muzeum Narodowe we Wrocławiu
Herbert W. Franke (Austria/Niemcy) 40 Jahre Komputerkunst, grafiki komputerowe
Perry Hoberman (USA) Workaholic, instalacja, 2000
WRO2000@kultura Kongres Mediacja/Medializacja 29 listopada - 3 grudnia 2000
29 LISTOPADA
16:00 Muzeum Narodowe - Otwarcie wystawy
17:30 Aula Leopoldina - Inauguracja kongresu wraz ze zwiedzaniem międzynarodowej wystawy sztuki medialnej "17 Południk" w Wieży Matematycznej
20:00 Aula Leopoldina - Phill Niblock (USA) - Muzyka i obraz. Koncert
21:00 Baszta "Koniec Wieku": VJ Jun Sogabe (Japonia), Błażej Dzieduszycki (Wrocław), Michał Litwiniec (Wrocław/Warszawa), Wilhelm Sasnal (Tarnów) - Obrazy
30 LISTOPADA 10:00 - 21:00 Oratorium Marianum
10.00 - 14.00 przewodniczy Adam J. Chmielewski
Roy Ascott (U.K) Ponad Cyfrowym Podziałem
Edward Shanken (USA) Telematyka, telerobotyka i sztuka znaczenia.
Marek Hołyński (Polska) Prekursorzy i ofiary
Jaron Lanier (USA) Dlaczego sztuka zacznie mieć więcej sensu w przyszłości
- pytania i dyskusja
15.30 - 19.30 przewodniczy Timothy Druckrey
Herbert W. Franke (Austria/Niemcy) Sztuka Naukowa
Yoshiyuki Abe (Japonia) Dwie lub trzy rzeczy, które wiem o sztuce cyfrowej
Franz Fischnaller (Włochy) Wirtualny Renesans
Nina Czegledy (Węgry/Kanada) Zdigitalizowane/Zmediowane Ciała - Wirtualne Widowiska
- pytania i dyskusja
19.30 - 21.00 - pokaz video
Wired Body/Mediated Body, kurator Nina Czegledy
(Peter Campus, Joan Jonas, Judith Doyle, Barbara Konopka, Sue Rynard,
Jennifer McCoy-Bozik, Bjoern Melhus, Piotr Wyrzykowski, Francesca da Rimini
& Josephine Starrs, Natalia Borisova, Chantelle Tucker, Diane Nerwen,
Justine Cooper)
21:00 Baszta "Koniec Wieku" -
AGD (Wrocław), ELWRO (Wrocław)
1 GRUDNIA 10:00 - 20:30 Oratorium Marianum
10.00 - 14.00 przewodniczy Marek Hołyński
Ryszard W. Kluszczyński (Polska) Wstęp do hipermedialnej historii sztuki dwudziestowiecznej.
Andreas Broeckmann (Niemcy) Kooperacja sieciowa. Trendy w mediach i praktyce artystycznej.
Warren Niesłuchowski (Japonia) Rewind MM << << 00:00 >> >> MM Replay. Rok zerowy, tysięczny, dwutysięczny i ars nova.
Keiji Nakamura (Japonia) Kilka uwag o tzw. "sztuce mediów". Z punktu widzenia kuratora.
- pytania i dyskusja
10.00 - 14.00 przewodniczy Kristine Stiles
Monika Fleischmann (Niemcy) Przedstawienie tożsamości w kulturze digitalnej. Fizyczność i wirtualność w środowisku rzeczywistości mieszanej.
Derrick de Kerckhove (Kanada) Ekranologia: epistemologia mediów audiowizualnych od fotografii do internetu
Machiko Kusahara (Japonia) Artyści jako twórcy komunikacji: rola artysty medialnego w dobie Internetu.
Piotr Krajewski (Polska) Mediacja/Medializacja
Timothy Druckrey (USA) W poszukiwaniu strategii przeciwko nieuchronności
- pytania i dyskusja
20.00 - 20.30 pokaz wideo i website
Stanisław Lem (Polska) Stanisław Lem dla WRO
21.00 Baszta "Koniec Wieku"
VJ Jun Sogabe (Japonia),
DJ Patricia (Wrocław),
DJ Gigi (Radiostacja)
2 GRUDNIA 10:00 - 20:30 Oratorium Marianum
10.00 - 14.00 przewodniczy Derrick de Kerckhove
Adam J. Chmielewski (Polska) Media i demokracja. Przyczynek do archeologii mediów.
Gerfried Stocker (Austria) Od dokumentu do zdarzenia
Dominika Szope (Niemcy) Interaktywność ponad lokalnym horyzontem
Wolfgang Strauss (Niemcy) Działanie w mieszanej realności
- pytania i dyskusja
15.30 - 20.00 przewodniczy Roy Ascott
Axel Wirths (Niemcy) Wystawa - synergie architektury i mediów elektronicznych
Olia Lialina (Rosja) Sztuka Strony versus Sztuka Sieci
Kristine Stiles (USA) Dysocjacja, wielowymiarowa świadomość a mediacja sztuki i technologii
Siegfried Zielinski (Niemcy) Sztuka i urządzenia - dramaturgie różnic
- pytania i dyskusja
20.00 - 20.30 Józef Robakowski (Polska) - Videozderzenia, performance
21.00 Baszta "Koniec Wieku"
VJ Peter Style (Gdańsk) , DJ Maciej Sienkiewicz (Warszawa)
3 GRUDNIA 10:30 - 20:30 Oratorium Marianum
10.00 - 14.00 przewodniczy Siegfried Zielinski (Niemcy)
Jill Scott (Australia/Niemcy) Interaktywne portrety dla sceny przekształceń
Keisuke Oki (Japonia) Przyszłość ciała. Powiedz "żegnaj" ziemskiemu ciału.
Perry Hoberman (USA) Stany pomieszania
- pytania i dyskusja
15.30 - 17.00 Podsumowanie i dyskusja końcowa
19.00 Aula Leopoldina
Jaron Lanier (USA) - Koncert na instrumenty wirtualne i orkiestrę
wykonanie: Jaron Lanier i Wrocławska Orkiestra Kameralna "Wratisłavia"
dyryguje: Michał Nesterowicz
21.00 Baszta "Koniec Wieku"
Joint Venture Sound System (Zgorzelec)
WRO2000@kultura:
Piotr Krajewski - dyrektor artystyczny
Violetta Kutlubasis-Krajewska - dyrektor programowy
Zbigniew Kupisz - dyrektor organizacyjny
Agnieszka Kubicka-Dzieduszycka - współpraca kuratorska
www.wro.art.pl
www.wro.getin.pl
wro@wro.getin.pl
WRO2000@kultura jest finansowane w ramach mecenatu kulturalnego Władz
Samorządowych Wrocławia i zorganizowane przez Fundację WRO. Istotne wsparcie finansowe zostało
udzielone także przez The Japan Foundation oraz The Daniel Langlois Foundation. Dodatkowe środki na realizację zapewnione zostały przez British Council w Warszawie, Austriacki Konsulat Generalny w Krakowie oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Współpraca: 235 Media, Kolonia - Museum am Ostwall, Dortmund - Musee d'Art Contemporain,
Lyon - ISEA Japan, Tokio - Instytut Polski, Lipsk - Open Studio, Wrocław - Muzeum Narodowe we
Wrocławiu - Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego
Pomoc i kooperacja:
Plus GSM - Polskie Linie Lotnicze LOT - Eurowings - ATM S.A., Warszawa - Fortuna Communication - Austrian Airlines - Biuro Podróży Everest, Wrocław - Apple IMC Poland Sad Ltd - Secundo, Wrocław
Patronat medialny: 2 Program TVP S.A. - Miesięcznik Odra - Gazeta Wyborcza - CHIP - TVP S.A.
Oddział Wrocław - Exit - Aktivist - Arteon - Halo Wrocław - Radiostacja - Getin.pl - MAS / Euro AWK
Bilety / Godziny otwarcia
Kongres Mediacja/Medializacja: na wykłady wstęp wolny
MUZEUM NARODOWE
wtorki, środy, piątki, soboty, niedziele godz. 10.00 - 16.00
czwartki godz. 9.00 - 16.00
(w poniedziałki nieczynne)
Przedłużone godziny otwarcia w dniach Kongresu WRO:
28 listopada godz. 10.00 - 18.00
30 listopada - 3 grudnia godz. 10.00 - 18.00
29 listopada - uroczyste otwarcie godz. 16.00 (obowiązują zaproszenia)
bilety: 6 zł normalne, 5 zł ulgowe, 2 zł grupy szkolne
MUZEUM UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO
czynne codziennie oprócz poniedziałków godz. 10.00 - 18.00
Godziny otwarcia w dniach Kongresu Mediacja/Medializacja:
29 listopada godz. 10.00 - 15.00
30 listopada - 2 grudnia godz. 10.00 - 20.00
3 grudnia godz. 10.00 - 18.00
bilety: 10 zł normalny, 6 zł ulgowy, 3 zł grupy szkolne i emeryci
[<poprzedni]
[następny>]
|